Meer klanten via Facebook binnenhalen

Facebook is inmiddels een begrip geworden in de maatschappij. Wanneer je een nieuwe telefoon koopt dan zit de er al standaard voorgeïnstalleerd. 40% van de mensen die het internet opgaan, surft naar Faceook! 60% van de ondernemers is ook actief op Facebook en dat is niet zonder reden. Waar mensen te vinden zijn, wil jij adverteren en in beeld komen. Wie gezien wordt, wordt gevonden. Laat je dus zien, want wie je niet zien, weet ook niet van je bestaan af. Je loopt dus veel klanten mis als je niet op social media actief bent.

 

Hoe actief moet je zijn

Op Facebook hoef je niet bijzonder actief te zijn om gevonden te worden. Natuurlijk moeten er wel een aantal berichten terug te vinden zijn op je zakelijke profiel, maar bij zakelijke profielen waaronder communities, fanpages, en bedrijfspagina’s, draait het allemaal om de paginalikes. De pagina-likes geven een beeld van de populariteit van het bedrijf. Facebook zelf gebruik dit ook als een van de belangrijkste factoren wanneer het gaat om het weergeven van de zoekresultaten. Stel iemand gebruikt de zoekfunctie en zoekt op bakker, dan krijg je alle pagina’s te zien waarin de naam bakker is verwerkt. Als je de pagina’s goed bekijkt dat zijn de eerste resultaten allemaal de pagina’s met het meest aantal likes op de pagina zelf. Het is bewezen dat ondernemers meer klanten en websitebezoekers binnen krijgen wanneer ze meer paginalikes (vind ik leuks) op de pagina hebben.

 

Hoe kom je aan likes

Je kunt op verschillende manieren aan vind-ik-leuks komen. Denk aan een winactie die gesponsord wordt, een betaalde campagne, of gewoon simpelweg door likes te kopen. Likes kopen kan niet alleen op je pagina maar ook op je berichten. Zo krijg je ook je berichten hoger in de zoekresultaten zodat mensen ook deze sneller vinden en op je pagina belanden.

 

Kwaliteit van de posts

Zoals je eerder hebt kunnen lezen hoef je niet belachelijk veel posts (berichten) op je pagina te hebben. Probeer minstens 1x per maand iets te posten zodat mensen weten dat je nog wel actief bent. Zorg er daarna voor dat je posts altijd iets bijdragen. Vertel over een nieuw product of een nieuwe aanbieding. Zo zijn je berichten tevens van waarde en interessant. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Video’s en afbeeldingen doen het ook vaak erg goed. Investeer hier een beetje tijd in en je zult zien dat het je zeker iets gaat opleveren.

Wanneer je gebruik maakt van Google Analytics (gratis) dan kun je precies zien waar je website bezoekers vandaan zijn gekomen, en dus ook precies kunt meten hoeveel er via Facebook binnen zijn gekomen. Succes!