Meetbaar meer groei realiseren in 5 stappen!

Veel ondernemers zouden graag meer bezoekers naar hun website trekken, om zo meer verkopen en leads te genereren. Dit is echter nog niet zo makkelijk als het lijkt, wat de reden is dat ze deze werkzaamheden vaak uitbesteden aan een online marketing bureau zoals Doublesmart. In dit artikel lees je alles over vijf meest essentiële stappen die je moet zetten om groei te realiseren. Zit je daarna nog met vragen of wil je weten hoe je jouw website kunt optimaliseren? Laat dan een SEO check uitvoeren door Doublesmart en hoor direct waar je kansen liggen.

1. Doe een zoekwoordenonderzoek

Het eerste, en misschien wel meest belangrijke wat je moet doen is een zoekwoordenonderzoek. Als je niet weet op welke termen mensen zoeken als ze jouw product of dienst bedoelen kom je met je SEO strategie immers niet ver. Je wilt weten wat het zoekvolume is op relevante termen, hoeveel concurrentie erop zit en hoe moeilijk het dus is om er hoog mee te ranken.

2. Creëer sterke content

Aan de hand van de uitslag van dit zoekwoordenonderzoek ga je de content voor op je website creëren. Je verwerkt daarin de zoektermen waarmee je de meeste kans hebt om hoog te ranken en voegt relevante afbeeldingen toe. Zorg ervoor dat je een juiste balans vindt in de optimalisatie van je teksten voor Google en de lezer die je ermee wilt aanspreken. Je wilt immers je teksten niet overoptimaliseren en daarmee de lezer afschrikken. Je moet zo’n bezoeker immers tegelijkertijd overhalen tot aankoop/actie.

3. Voeg duidelijke call-to-actions toe

Een zeer belangrijk aspect aan het verhogen van je conversie is het gebruiken van call-to-actions. Dit zijn knoppen waarmee de bezoeker heel gemakkelijk een stap verder kan gaan in het aankoopproces. Als het te ingewikkeld is om iets te bestellen of informatie aan te vragen haken veel mensen af en komen uiteindelijk bij een concurrent terecht. Voeg dus duidelijke knoppen toe in een opvallende kleur, waar je beknopte, heldere tekst op zet.

4. Zorg voor een sterk linkprofiel

Wist je dat hoe meer andere website naar de jouwe linken, hoe hoger je zult staan in de zoekresultaten? Dit zit zo: als er veel andere ondernemers of instanties naar jou linken, denkt Google dat jouw content relevant en aantrekkelijk is. De waarde van jouw domein groeit daardoor, en als gevolg daarvan zul je hoger ranken in de zoekresultaten. Het is dus zeer belangrijk om aandacht te besteden aan linkbuilding, want alleen met sterke content op je website kom je er niet.

5. Adverteren op Google

Vind je het te lang duren om groei te realiseren middels een SEO-strategie? Dan kun je ervoor kiezen om te adverteren in Google. Dit kost uiteraard geld, maar het levert je wel direct een hoge positie op in de zoekresultaten, waardoor je meer bezoekers (en dus klanten) trekt. Adverteren in zoekmachines is een vak apart. Het gaat een stuk verder dan kiezen wie je doelgroep is en een leuke advertentietekst schrijven. Schakel daar dus zeker een professional als online marketing bureau Doublesmart voor in.